خدمات حفاری با دستگاه حفاری راسول در معدن

یکی از مورد استفاده‌ترین وسایل برای استفاده در صنعت معدن برای اکتشاف یا استخراج، دستگاه حفاری راسول در معدن است. اگر بخواهیم حفاری انجام دهیم تا بتوانیم از معادن سنگ‌های مختلف ساختمانی یا معدنی استخراج کنیم یا برای اکتشاف اقدام کنیم، نیاز به دستگاه‌های مختلفی خواهیم داشت که یکی از این ابزارها دستگاه حفاری راسول است. برای آشنایی بیشتر با این دستگاه و نحوه کارکرد آن در ادامه با ما همراه باشید.

حفاری در معدن

به طور کلی به فعالیت‌هایی که برای کشف یا استخراج در معادن بر روی سطح زمین ( استخراج روباز) یا زیر زمین و یا حتی در زیر دریا (استخراج زیرزمینی) انجام می‌دهیم، حفاری می‌گوییم. این که از کدام روش استخراج (سطحی یا زیرزمینی) استفاده کنیم به موارد مختلفی مثل نوع حفاری معدن و نوع محصولی که می‌خواهیم استخراج کنیم بستگی دارد.

دستگاه راسول

آشنایی با دستگاه حفاری راسول در معدن

دستگاه حفاری راسول در معادن که دارای یک سیستم هوشمند و پرقدرت با الکتروموتور 7.5 اسب بخار است در صنایع مختلفی مثل راه سازی، ساختمان سازی و کشف و استخراج از معادن کاربرد دارد. این دستگاه به دو صورت عمودی و افقی قابلیت حفاری دارد. 

چون این دستگاه حفاری راسول در معادن اندازه ی نسبتا کوچکی دارد و وزن آن برای حمل و نقل مناسب است در بین دیگر دستگاههای حفاری به یکی از رایج ترین آن‌ها تبدیل شده و با مزایایی که گفته شد اکثر اوقات کارفرمایان معدنی تمایل به خرید یا اجاره ی این دستگاه حفاری راسول دارند.

انواع دستگاه حفاری راسول در معادن

دستگاه حفاری راسول انواع مختلفی دارد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  • دستگاه راسول هیدرولیک برقی
  • دستگاه راسول هیدرولیک دیزلی
  • دستگاه راسول فول پنوماتیک

قبل از هر چیز باید بدانیم ما چه هدفی برای حفاری داریم. قضد استخراج داریم یا اکتشاف و در چه عمقی از سطح یا زیرزمین می‌خواهیم این کار را انجام دهیم. بعد از بررسی همه جانبه ی فعالیتی که می‌خواهیم بکنیم می‌توانیم یکی از سه دستگاه فوق را انتخاب و از آن استفاده کنیم.

راسول در معدن

نحوه کار دستگاه حفاری راسول

از دستگاه حفاری راسول در معادن سنگ‌های تزیینی و معادن انفجاری استفاده می‌شود. به این منظور این دستگاه قادر است حفره‌هایی به عمق 30 تا 50 متر با قطر حدودی 60 تا 90 میلی متر به صورت دقیق و بدون زاویه حفر کند. چون این دستگاه وزن کمی دارد می‌توان از آن در مکان‌های سخت مثل پرتگاه‌ها استفاده کرد.

این دستگاه از دو قسمت تشکیل می شود:

بدنه (یونیت): که قسمت سبک دستگاه است و به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد.

دکل: این قسمت به نسبت بدنه وزن بیشتری دارد اما باز هم از دستگاه‌های دیگر حفاری سبک‌تر است. 

عمق حفاری با دستگاه راسول اگر در معادن سنگ‌های تزیینی به کار برده شود حداکثر بیست متر و اگر در معادن انفجاری استفاده شود بین سی تا پنجاه متر است. قبل از حفاری باید عمق مشخصی را تعیین کنیم تا بدانیم در کدام قسمت‌ها باید اقدام به حفر چال کنیم.

دستگاه حفاری راسول در معادن به دلیل اینکه دستگاه سریعی است بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته سرعت کار دستگاه به جنس سنگ و معدن بستگی مستقیم دارد اما باز هم سرعت حفاری قابل قبولی دارد.

دستگاه حفاری راسول معادن در آرمیکو

امیدوارم تا به اینجا با دستگاه حفاری راسول در معادن آشنا شده باشید. این دستگاه به دلیل وزن کم، سرعت حفاری مناسب و قابل حمل بودنش می‌تواند برای فعالیت شما در کشف یا استخراج از معادن گزینه ی مناسبی باشد. همینطور اگر در محلی که می‌خواهید فعالیت حفاری انجام دهید دسترسی به برق نداشتید، این دستگاه حفاری راسول دیزلی برای شما انتخاب مناسبی است. برای تهیه دستگاه حفاری راسول با همکاران ما در شرکت آرمیکو تماس بگیرید.

دستگاه حفاری راسول